/Pavel Karous/ Procento na umění (díl druhý) Procento na umění (díl druhý)

1 pourcent artistique ve FranciiHistorie:

/Pavel Karous/ Procento na umění (díl první) Procento na umění (díl první)

Je možné dostat současné umění do veřejného prostoru jinou než ilegální cestou nebo dohodou se soukromým subjektem? Zapotřebí by bylo především znovu zavést jedno procento na umění z rozpočtu veřejné stavby, tak jak tomu bylo s o něco vyšším procentem v Československu do roku 1991. Podobná novela zákona se bude schvalovat na Slovensku, čímž se tam také rozhořel zápas o co možná nejtransparentnější postup při realizacích podporovaných na základě tohoto zákona. Patrná je tu snaha ustavovat odborné komise, aby o veřejných realizacích nemohli rozhodovat úředníci a politici.

Za havířovské nádraží! Za havířovské nádraží!

Rodinný výlet do Havířova

Krajina reálného kapitalismu Krajina reálného kapitalismu

Text pro A2: zde foto: Jiří David, Zlatá kost, Roxy, Praha, 2012

Náš problém? Sochy do veřejných prostor vybírají úředníci Náš problém? Sochy do veřejných prostor vybírají úředníci

rozhovor s Pavlem Karousem o umění ve veřejném prostoru v Praze na lidovky.cz

Pražské sochy: Pusťte Pussy Riot!!! Pražské sochy: Pusťte Pussy Riot!!!

Mladý milenecký pár v Praze vyjádřil nesouhlas s uvězněním členek skupinu Pussy Riot. Honza a Lucka minulý víkend nasadili barevné kukly, které jsou mediálním symbolem této punkové kapely, desítkám figurativních soch ve veřejném prostoru pražského centra i sídlištní periferie. Chtěli tím upozornit širokou veřejnost na nespravedlivý rozsudek vynesený po šestiměsíční vazbě na třech dívkách, které zazpívaly v moskevském chrámu modlitbu nazvanou „Bohorodičko, vyžeň Putina“. Mladé ženy za píseň dostaly dva roky! 

/rozhovor Tomáše Pospiszyla s Pavlem Karousem/ Normalizační plastiky jsou často neviditelné /rozhovor Tomáše Pospiszyla s Pavlem Karousem/ Normalizační plastiky jsou často neviditelné

Lidové noviny, 10. srpna 2012
Sochař a asistent z Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Pavel Karous monitoruje a zachraňuje sochy, které mnozí z nás ani nevidí. 
LN Jak dlouho se angažujete v ochraně normalizačního umění a co vás k této aktivitě přivedlo? 

/Magda Hettnerová / Proletáři končí ve sběru Proletáři končí ve sběru

pro deník Metro 16. 3. 2011 (nejen o zmizelých Barrandovských sochách)